NAJNOWSZY NUMER PRENUMERATA AKTUALNOŚCI CZYTELNIA NASI PARTNERZY KONTAKT

 

Jesteśmy technologicznym liderem

 -  Jesteśmy technologicznym liderem
Rozmowa z Włodzimierzem Knapem, dyrektorem handlowym firmy Icopal S.A. Zduńska Wola

- Międzynarodowe Mistrzostwa Polski w Zgrzewaniu Pap Szybki Profil SBS i Gruntowaniu Szybkim Gruntem Siplast Primer SBS, które już po raz drugi organizuje ICOPAL, to z jednej strony znakomita zabawa i okazja do zacieśnienia więzi z klientami, z drugiej ? poważne i, biorąc pod uwagę m.in. wartość nagród, kosztowne przedsięwzięcie marketingowe. I nie odosobnione, ponieważ akcji promocyjnych firmy w ostatnich miesiącach było znacznie więcej. Proszę powiedzieć, czy - zważywszy na znakomitą koniunkturę na rynku - tak ogromny nacisk na promocję jest rzeczywiście potrzebny?

- W naszym przekonaniu, tak. Uważam, że niezależnie od koniunktury na rynku niezbędna jest zarówno promocja marki, jak i umacnianie więzi z partnerami. Podejmujemy szereg działań, które ukierunkowane są właśnie na wzmocnienie znajomości marki Icopal, ugruntowanie pozycji firmy na rynku, pozyskanie nowych obszarów zbytu. Prowadzimy silną kampanię promocyjną we wszystkich mediach, nie tylko branżowych, spotykamy się z projektantami, architektami, dystrybutorami materiałów budowlanych, wykonawcami. Tym samym utwierdzamy naszą pozycję technologicznego lidera na rynku pap. Choć promocja na taką skalę to ogromny wysiłek logistyczny, marketingowy i finansowy, stanowi jednak znakomitą inwestycję w przyszłość. Praktycznie co roku poszerzamy naszą ofertę o kolejne produkty. Mistrzostwa to ? poza znakomitą zabawą - okazja do przekazania wszystkim zaproszonym gościom informacji na temat nowych przedsięwzięć asortymentowych Icopal`u. Impreza dedykowana jest przede wszystkim technologii Szybkich SBS-ów, czyli papom Szybki Profil SBS i gruntom Szybki Grunt SBS oraz najnowszemu produktowi z tej grupy, jakim jest Szybki Syntan SBS. To jednowarstwowa papa wierzchniego krycia ze stałą funkcją wentylowania. Mogę z całym przekonaniem stwierdzić, że rozwiązanie to stanowi przełom w technologii hydroizolacji dachów płaskich. Przede wszystkim pozwala na znaczące skrócenie czasu pracy i obniżenie kosztów inwestycji, a ponadto zdecydowanie ogranicza możliwość popełnienia błędów podczas aplikacji. Jest technologią opatentowaną przez koncern ICOPAL i produkowaną przez oddział w Niemczech. Ale ? co warto podkreślić ? już niedługo produkcja Szybkiego Syntana uruchomiona zostanie też w Zduńskiej Woli.

- Icopal S.A., mimo ogromnej konkurencji, od lat utrzymuje na polskim rynku pozycję lidera. Proszę powiedzieć, co miało decydujący wpływ na sukces firmy?

- Nasz sukces to efekt ciężkiej pracy wszystkich działów i wynik szeregu równolegle podejmowanych działań. Złożyły się na niego wysoka jakość i trwałość oferowanych produktów, nowatorstwo i prekursorstwo rozwiązań, systemowość i komplementarność oferty. Proponowane przez nas wyroby tylko pozornie są droższe od tych, które oferuje konkurencja. W praktyce są zdecydowanie tańsze ? dzięki wykorzystaniu wysokiej klasy surowców i technologii możemy zagwarantować ich wieloletnią trwałość, znacznie przewyższającą inne dostępne na rynku rozwiązania. Niebagatelne znaczenie ma też proponowany przez nas serwis. Naszym atutem jest również dostęp do najnowszych technologii, jakie są opracowywane i wdrażane w Grupie, a tym samym możliwość oferowania produktów, których nie posiada konkurencja. Staramy się jak najpełniej wykorzystywać potencjał zarówno własny, jak i koncernu, aby ugruntować swoją pozycję na rynku. Strategia rozwoju Icopal`u w Polsce ? podobnie zresztą, jak i całego koncernu ? jest dwutorowa: jednym kierunkiem jest systematyczne rozbudowywanie asortymentu, opracowywanie nowych rozwiązań; drugim ? poszerzanie mocy produkcyjnych poprzez absorpcję podmiotów o profilu przystającym do naszego biznesu. Naszym dalekosiężnym celem jest zaoferowanie klientowi wszystkich elementów, składających się na dach płaski, sygnowanych marką Icopal. Systematycznie umacniamy nie tylko naszą pozycję na polskim rynku, ale też w Grupie. Zawsze lokowaliśmy się w pierwszej piątce ? a przypomnę, że koncern Icopal tworzy ponad 30 firm ? natomiast w ubiegłym roku znaleźliśmy się w gronie trzech najlepszych przedsiębiorstw. Szansą dla nas jest bez wątpienia eksport, który dynamicznie rośnie, poszerzanie asortymentu, co da nam możliwość wejścia na nowe obszary rynku, a także realizacja drugiej strategii rozwoju, czyli integracja z podmiotami o atrakcyjnym dla nas profilu produkcyjnym.

- Wiele przedsiębiorstw, korzystając z hossy na rynku, zdecydowało się podnieść ceny produkowanych przez siebie wyrobów. Czy w branży hydroizolacji obserwowany jest podobny trend?

- Cena jest pojęciem względnym. Rzeczywiście, większość producentów stara się wykorzystać koniunkturę, moderując poziom cen. Dotyczy to także, naturalnie, i naszej firmy. Wzrosty cen nie są drastyczne ? na to nie pozwoliłby ani rynek, ani konkurencja. Nie mówiłbym również o podwyżkach ? po prostu, po kilkuletnim okresie zastoju, marże powoli wracają do normalnego, biznesowego poziomu, który umożliwia firmom zapewnienie godziwych zarobków pracownikom oraz pozwala na wygenerowanie środków na inwestycje i rozwój technologiczny.

- Przed kilku laty firma zmieniła nazwę. Czy Icopal zakorzenił się już w świadomości klientów, czy może nadal postrzegani jesteście przez pryzmat poprzedniej marki?

- Zmiana nazwy z Izolacja S.A. na Icopal S.A. podyktowana była koniecznością dostosowania się do standardów panujących w grupie, do której należymy. Zrezygnowaliśmy z bardzo znanego brandu, na którego rozpoznawalność pracowaliśmy wiele lat i z którym byliśmy jednoznacznie kojarzeni. Wypromowanie nowej marki wymagało czasu i ogromnego wysiłku marketingowego. I na tym polu odnieśliśmy sukces. Przełomem był ubiegły rok ? w badaniach dotyczących rozpoznawalności marki w kategorii dachy zajęliśmy jako Icopal drugie miejsce. Naszą ambicją jest jednak bycie najbardziej rozpoznawalnym brandem na rynku. Sądzę, że pozycję lidera osiągniemy już w tym roku, a będzie ona efektem m.in. wielorakich działań marketingowych i promocyjnych, które podejmowaliśmy w ostatnich miesiącach.

- Dziękuję za rozmowę
Rozmawiała Edyta Drzazga

WARSTWY ? DACHY i ŚCIANY
 
 
do góry

 
   
GALERIA
WYDAWNICTWO
REKLAMA
KONTAKT
 
KONTAKT
IMIĘ I NAZWISKO E-MAIL
TREŚĆ

© Copyright 2024, abc-media.pl