NAJNOWSZY NUMER PRENUMERATA AKTUALNOŚCI CZYTELNIA NASI PARTNERZY KONTAKT

 

Budma 2012 ? podsumowanie

Aktualno������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������ci - Budma 2012 ? podsumowanie
fot. Fakro

Budma to impreza, podczas której tradycyjnie już prezentowane są najnowsze, dostępne na rynku rozwiązania dla różnych sektorów branży budowlanej. Tegoroczna edycja targów, odbywająca się w Poznaniu w dniach od 24 do 27 stycznia, zgromadziła ponad 1200 firm z 33 krajów, których ekspozycje zajęły powierzchnię ponad 60 tys. m2. Wystawę odwiedziło ok. 50 tys. specjalistów z branży ? przedstawicieli architektów, inżynierów budownictwa i rzemieślników, firm wykonawczych, inwestorów i przedstawicieli handlu.

Równolegle z BUDMĄ odbyły się Międzynarodowe Targi Maszyn, Pojazdów oraz Sprzętu Budowlanego BUMASZ, Targi CBS ? Budownictwo Sportowe, Rekreacyjne, Wellness i Spa oraz GLASS ? targi branży szklarskiej
W porównaniu z wcześniejszymi edycjami, tegoroczną Budmę odwiedziła większa liczba gości z zagranicy oraz architektów. Magnesem dla tej grupy zwiedzających były wydarzenia i wystawy związane z organizowanym po raz pierwszy na poznańskich targach budowlanych projektem Strada di Architettura. Była to specjalna ścieżka zwiedzania, która połączyła ze sobą trzy, leżące w oddalonych od siebie częściach ekspozycji, strefy (WIEDZA, INSPIRACJA, DOŚWIADCZENIE), gdzie odbywały się m.in. wydarzenia z udziałem zaproszonych architektów światowego formatu. Gośćmi specjalnymi projektu Strada di Archittetura byli profesor Dietmar Eberle wykładający na słynnej ETH w Zurychu oraz Aron Losonczi, absolwent Royal University of Fine Arts w Sztokholmie, który w 2001 r. opatentował, a potem udoskonalał transparentny beton (próbki przejrzystego betonu można było także zobaczyć na Budmie).

Budowlane technologie jutra
XXI edycja Budmy odbywała się pod hasłem ?Budownictwo przyszłości ? uwolnij swoją wyobraźnię?. Ekspozycja i program wydarzeń skoncentrowane były na prezentacji najnowszych rozwiązań ? wszystko po to, by poznańskie targi budowlane odgrywały aktywną rolę w wyznaczaniu kierunków rozwoju budownictwa, będąc dla wystawców skuteczną platformą promocji ich innowacyjnych produktów, a dla zwiedzających największą i najbardziej komplementarną prezentacją budowlanych technologii jutra.
W ramach ekspozycji BUDSHOW 2012 powstał nowoczesny dom wyróżniający się niskimi wskaźnikami energii wbudowanej (użytej do wyprodukowania materiałów budowlanych), energii końcowej (zużywanej do ogrzania wnętrza i podgrzania ciepłej wody użytkowej) oraz energii pierwotnej, do której zużycia ze środowiska przyczynia się budynek. Tradycyjnie najlepsi rzemieślnicy młodego pokolenia z całego kraju zaprezentowali swój kunszt podczas mistrzostw Polski młodych dekarzy i młodych parkieciarzy. Okazją do zapoznania się z najnowszymi narzędziami i technologiami była ekspozycja specjalna Nowoczesny Warsztat Ciesielski oraz warsztaty montażu okien.
Aktualno������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������ci - Budma 2012 ? podsumowanie
fot. Fakro
Aktualno������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������ci - Budma 2012 ? podsumowanie
fot. Röben
Ważnym wydarzeniem BUDMY były organizowane po raz szósty Mistrzostwa Polski Młodych Dekarzy. Najlepsi w kraju fachowcy rywalizowali w trzech kategoriach: dach stromy, płaski i metalowy. Młodzi adepci sztuki dekarskiej montowali okna dachowe Fakro, które rokrocznie sponsoruje mistrzostwa. W zaciętej rywalizacji uczestniczyło trzynastu dekarzy, dopingowanych przez zwiedzających i trenera Franciszka Smudę.
Istotne tematy, które zagościły w programie targów to też np. rewitalizacja zabudowy, termomodernizacja, wykorzystanie nano-technologii, budownictwo wysokościowe, akustyka wnętrz czy komputerowo wspomagane projektowanie, wykonawstwo i eksploatacja budynków czyli building information modeling.

Aktualno������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������ci - Budma 2012 ? podsumowanie
fot. Lakma

Certyfikat ETA dla Lakma SAT
Podczas targów Lakma SAT odebrała certyfikat Europejskiej Aprobaty Unijnej (ETA). Cieszyńska spółka otrzymała go za system izolacji cieplnej z wyprawami tynkarskimi Lakma Term QEPS. Lakma to obecnie jedyny producent w Polsce, posiadający ETA na system aplikacji za pomocą agregatów natryskowych.
Certyfikat z rąk przedstawiciela ITB odebrał Krzysztof Trojan, Prezes Zarządu Lakma SAT, który nie krył swojego zadowolenia. ? Aby uzyskać certyfikat ETA, nasz system musiał przejść wiele rygorystycznych testów. Sprawdzały one, jak wszystkie jego elementy zachowują się w m.in. w zmiennych cyklach cieplnych i wilgotnościowych czy też pod wpływem ognia i uderzeń. Certyfikat jest jednocześnie dowodem naszych starań, by oferować na rynku produkty o najwyższej jakości. Metoda polega na nakładaniu dedykowanych do aplikacji natryskowej warstwy tynków lub gruntów za pomocą zestawu tynkarskiego. Składa się on z kompresora, lancy lub pistoletu natryskowego, kompletu dysz oraz węża. Sposób ten jest dużo łatwiejszy, szybszy i wydajniejszy niż metoda tradycyjna (paca) ? Zdajemy sobie sprawę, że urządzenia do aplikacji natryskowej jest dosyć drogie, jednakże zależy nam na tym, by tę dużo lepszą metodę propagować wśród wykonawców. Dlatego też użyczamy nieodpłatnie odpowiednie agregaty typu Standard GUN i Profi GUN w ramach krótko ? i długoterminowego najmu wykonawcom wykorzystującym nasze produkty ? podkreślił Krzysztof Trojan.

FAKRO na medal
Firma FAKRO otrzymała Złoty Medal MTP za okno balkonowe FGH-V P2 Galeria. To prestiżowe wyróżnienie zostało przyznane nowosądeckiemu producentowi po raz trzeci. Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się w dniu inauguracji targów BUDMA 2012. Okno balkonowe Galeria to nowatorskie okno dachowe, w którym otwarte skrzydła tworzą balkon. Górne skrzydło otwierane jest uchylnie do góry, aż do kąta 45 stopni, a dolne do przodu, do pozycji pionowej. Umożliwia to swobodny dostęp do wnęki balkonu. Boczne barierki ochronne są zintegrowane z dolnym skrzydłem i wysuwają się podczas jego otwierania. Po zamknięciu balkon zamienia się w typowe okno dachowe. Podczas zamykania dolnego skrzydła, barierki balkonu chowają się w oknie i nie są widoczne ponad połacią dachu, co wyróżnia FAKRO od konkurencji.

Aktualno������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������ci - Budma 2012 ? podsumowanie
fot. Fakro

Swoją wiedzę na temat innowacyjnych i energooszczędnych rozwiązań stosowanych w branży okien dachowych mogli poszerzyć dziennikarze pism branżowych, którzy uczestniczyli w zorganizowanej przez FAKRO konferencji prasowej nt. ?Innowacyjne produkty, niekonwencjonalne projekty?. Dla firmy była to okazja do przedstawienia najnowszej oferty związanej z nowatorskimi i energooszczędnymi rozwiązaniami. Złoty Medal MTP, na co zwrócił uwagę podczas konferencji prasowej Janusz Komurkiewicz, Dyrektor Marketingu, to potwierdzenie jakości i innowacyjności oferowanych przez producenta wyrobów. Mózgiem firmy jest nowoczesny ośrodek badawczo-rozwojowy, na potrzeby którego pracuje 70 inżynierów. FAKRO ma na swoim koncie blisko 90 zgłoszeń patentowych. Do wielu krajów świata firma eksportuje nie tylko okna dachowe, ale także rozwiązania i myśl twórczą polskich inżynierów. W ten sposób polski producent wytycza nowe kierunki rozwoju dla branży okien dachowych na świecie, Polska zaś jest światowym liderem w ich produkcji. Gościem specjalnym konferencji prasowej oraz na firmowym stoisku był Franciszek Smuda, trener polskich futbolistów. Nie zabrakło, oczywiście, pytań o poziom naszej drużyny oraz jej szanse wyjścia z grupy i zawalczenia o znaczące miejsce w turnieju. Smuda podkreślał wyjątkowe zaangażowanie sądeckiej firmy w propagowanie i sponsorowanie sportu, w tym polskiej, piłkarskiej reprezentacji. Zarówno dla dziennikarzy, jak i gości na stoisku możliwość porozmawiania z trenerem oraz zdobycia jego autografu była niewątpliwie dużą atrakcją. Ekspozycja została wręcz oblężona przez zwiedzających, którzy nie tylko chcieli zdobyć autograf popularnego trenera, zrobić z nim pamiątkowe zdjęcie, ale także porozmawiać na temat szans polskiej drużyny w zbliżających się europejskich mistrzostwach. Spore zaskoczenie wywołała informacja, że Smuda jest absolwentem szkoły budowlanej i żywo interesuje się nowinkami w budownictwie. Na trenerze polskiej reprezentacji największe wrażenie zrobiło okno balkonowe Galeria oraz produkowane przez FAKRO najwyższe okno dachowe świata ProSky, które osłonięte z zewnątrz miedzianą blachą, prezentowało się wyjątkowo okazale.
FAKRO obecne jest na Budmie od pierwszej edycji targów. Wystrój tegorocznej, 21. ekspozycji zdominowany został przez elementy sportowe, związane z piłką nożną. Stanowiły one nawiązanie do EURO 2012, które w tym roku odbędzie się m.in. w Polsce i w którym grać będzie nasza drużyna narodowa, sponsorowana przez firmę z Nowego Sącza. Podczas targów firma zaprezentowała pełną ofertę produktów związanych z bezpieczeństwem i energooszczędnością. Licząca 300 m2 ekspozycja FAKRO była podzielona na dwie części. W głównej znajdowały się okna dachowe i akcesoria, w drugiej ? pełna oferta schodów strychowych.

BASF ? wydajność energetyczna, trwałość i szybkość
25 stycznia, podczas konferencji firmy BASF Polska Sp. z o.o, zaprezentowane zostały najnowsze produkty, technologie i rozwiązania w zakresie chemii budowlanej, domieszek do betonu, tworzyw sztucznych oraz systemów poliuretanowych.
BASF jako wiodący dostawca surowców, preparatów i systemów dla budownictwa opracowuje ekonomiczne i ekologiczne rozwiązania, które mają na celu przyspieszenie procesu budowy i jednocześnie wydłużenie eksploatacji budynków.
Innowacyjne izolacje z pianki polistyrenowej BASF (spienionej i twardej), pianki poliuretanowej i płyt warstwowych z rdzeniem poliuretanowym oraz systemy elewacyjne i wykończeniowe (EIFS) pomagają ograniczać zużycie energii, zmniejszają jej koszt podnosząc przy tym ogólny komfort. Umożliwiają także szybsze budowanie bez ograniczeń dotyczących projektowania czy zastosowania określonych stylów architektonicznych.
Badania symulacyjne przeprowadzone przez Instytut Passivhaus w Darmstadt (Niemcy) wykazało, że panele wykonane z tworzywa Neopor?, opracowanego przez BASF nowatorskiego spienionego polistyrenu (EPS), mogą znacząco obniżyć zużycie energii wykorzystywanej do chłodzenia domów w strefie klimatu ciepłego i wilgotnego. Inne pianki BASF, takie jak Basotect?, można wykorzystać do izolowania systemów słonecznych o podwyższonych wymaganiach przeciwpożarowych.
BASF umożliwia także podnoszenie trwałości betonu przy obniżeniu skutków ekologicznych. Dodatki do betonu zapewniają zachowanie jego jakości podczas transportu, łatwiejsze i bardziej wydajne przetwarzanie, a w przypadku gotowych produktów ? wysoką wytrzymałość oraz długi okres eksploatacji. Natomiast oparte na cemencie i żywicach preparaty do naprawy betonu zapewniają długotrwałą ochronę i zwiększają trwałość konstrukcji betonowych.
Działalność firmy BASF w segmencie powłok architektonicznych koncentruje się przed wszystkim na podnoszeniu wydajności ekologicznej. Produkowane przez firmę farby dyspersyjne oparte zostały na roztworach wodnych i lotnych związkach organicznych (LZO), dzięki czemu ich negatywny wpływ na środowisko i ludzkie zdrowie jest ograniczony do minimum.
Nowe rozwiązania BASF mają na celu podnosić wydajność energetyczną, trwałość i szybkość w budownictwie. Firma zaangażowana jest w opracowywaniu produktów i procesów, które podnoszą nie tylko bezpieczeństwo projektów budowlanych, ale także ich opłacalność, wydajność i ekologiczność.

Aktualno������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������ci - Budma 2012 ? podsumowanie
fot. Monier Braas

Monier znów na Budmie
Po trzech latach przerwy firma Monier wróciła na poznańskie targi budowlane Budma, gdzie zaprezentowała m.in. dachówki betonowe i ceramiczne marki Braas, systemy solarne oraz innowacyjne izolacje nakrokwiowe DivoDamm.
24 stycznia odbyła się konferencja, w trakcie której dziennikarze mieli możliwość porozmawianie z przedstawicielami firmy Monier o zmianach organizacyjnych i ofertowych, w tym o połączeniu marek Braas i RuppCeramika, a tym samym poszerzeniu marki Braas o dachówki ceramiczne.

Od 1 stycznia 2012 roku wszystkie produkty oferowane przez firmę Monier w Polsce są sprzedawane pod jedną marką Braas. ? Po intensywnej analizie, biorąc pod uwagę opinie rynkowe, zdecydowaliśmy się objąć wszystkie nasze produkty i usługi jedną marką. Braas to marka, która według badań i rankingów ma największą rozpoznawalność, cieszy się sympatią i zaufaniem wśród fachowców i naszych klientów. Połączenie RuppCeramiki i Braas umożliwi zintegrowaną pracę nad dalszym udoskonaleniem najnowszych technologii systemów dachowych, tak aby klienci mogli zawsze swobodnie wybierać z naszej oferty, mając pewność jakości oferowanych produktów ? mówił Grzegorz Barycki, Dyrektor Marketingu Monier Braas Sp. z o.o.

Aktualno������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������ci - Budma 2012 ? podsumowanie
Podczas spotkania odbyła się także oficjalna prezentacja nowego logotypu marki, z charakterystyczną falką ? spójnym elementem dla wszystkich marek w Grupie Monier. Ponadto przedstawiciele zarządu Monier Group przedstawili plany oraz strategię rozwoju firmy na najbliższe lata w Polsce i na świecie.
Aktualno������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������ci - Budma 2012 ? podsumowanie
Alessandro Cappellini, fot. Monier Braas
Konferencja była również okazją do poznania Alessandro Cappelliniego, nowego prezesa firmy Monier Polska. ? Jestem bardzo podekscytowany mogąc rozpocząć pracę w Monier Braas w Polsce w momencie, kiedy stoimy przed szeregiem wyzwań związanych z budowaniem jakości i oferowaniem naszym klientom wydajnych rozwiązań dachowych, co pozwoli nam na kontynuację naszej dotychczasowej strategii wzrostu. Sprzedaż wysokiej jakości betonowych i ceramicznych oraz innych rozwiązań dachowych pod jedną marką Braas umożliwi nam wykorzystanie zalet marki premium w branży rozwiązań dachowych ? mówił Alessandro Cappellini.


 
 
do góry

 
   
GALERIA
WYDAWNICTWO
REKLAMA
KONTAKT
 
KONTAKT
IMIĘ I NAZWISKO E-MAIL
TREŚĆ

© Copyright 2024, abc-media.pl