NAJNOWSZY NUMER PRENUMERATA AKTUALNOŚCI CZYTELNIA NASI PARTNERZY KONTAKT

 

DuPont dla współczesnego świata

Podczas konferencji, która odbyła się 26 stycznia w nowej warszawskiej siedzibie DuPont, przedstawiono nowoczesne rozwiązania problemów spowodowanych rozwojem cywilizacji. Poczucie odpowiedzialności za kwestie naszej planety wymaga zapewnienia ludziom właściwego bezpieczeństwa i wystarczającej ilości pełnowartościowej żywności oraz poszukiwania nowych i odnawialnych źródeł energii.

 - DuPont dla współczesnego świata
 - DuPont dla współczesnego świata

Nowa siedziba DuPont w Polsce to przykład niesztampowego spojrzenia na wnętrze biurowe oraz możliwości projektowych jednego z produktów firmy ? Corianu, który elegancją i trwałością dopełnił wygląd biur, sal i innych pomieszczeń siedziby. Szereg pionowych i poziomych aplikacji ukazuje jego projektową wszechstronność i gamę właściwości. ? Projekt miał przełamać stereotyp biura. Aby osiągnąć spektakularny efekt, potrzeba świetnego zespołu, kreatywnych pomysłów, ale także inwestora z wizją. Jeśli inwestor jest odważny i otwarty na innowacyjne projekty, można zrealizować wiele idei i oddalić się od stereotypowego myślenia ? w tym przypadku o biurze ? tłumaczyła Bernadeta Mędrak, autorka wnętrz biurowych firmy DuPont. Inspiracją do projektu była sama firma ? jej profil i historia. Wnętrza są świeże i energetyzujące dzięki użyciu kolorowych akcentów na tle czystej bieli. Dzięki temu są nowoczesne, a jednocześnie uniwersalne i modne. Uwieńczeniem całości jest odpowiednie, profesjonalne oświetlenie, które tworzy charakter biura oraz jest przyjemne dla oka.

 - DuPont dla współczesnego świata

Pokoje cichej pracy, tzw. boxy, wyposażono w panele akustyczne, na których nadrukowana jest grafika. Dzięki temu zabiegowi małe wnętrza zyskały ciekawy i oryginalny wygląd. Ważne były tu parametry akustyczne, by w publicznym miejscu można uzyskać wystarczający stopień prywatności.
Podczas konferencji przypomniano, że DuPont współpracuje z Politechniką Warszawską i podmiotami komercyjnymi, by opracowywać rozwiązania efektywne, efektowne i przyjazne człowiekowi i naturze. ? Prowadząc badania w szerokim zakresie, DuPont określił trzy Megatrendy, które są jednocześnie ścieżkami pokazującymi, w którą stronę zmierza świat i jak należy się przygotować na kolejne zmiany, by zapewnić najlepsze warunki życia kolejnym pokoleniom ? powiedział Piotr Gill, Dyrektor Generalny DuPont w Polsce ? Dotyczą one trzech problemów: zmniejszenia zużycia energii z tradycyjnych źródeł, ochrony i produkcji żywności.

Ważnym punktem konferencji była kwestia energooszczędności budynków. Zapotrzebowanie na energię ciągle wzrasta, a jej głównym źródłem są paliwa kopalne, głównie węgiel kamienny. Szacuje się, że zużycie energii na świecie do 2035 roku wzrośnie o 36%. Termomodernizacja budynków mieszkalnych pozwoliłaby zaoszczędzić rocznie około 10 mln ton węgla. Nowe, ekologiczne i rentowne źródła energii pozwalają nie tylko efektywnie ją zużywać, ale również ograniczać poziom jej strat. Rosnąca świadomość społeczna w połączeniu ze stosownymi regulacjami prawnymi w zakresie ochrony środowiska, dotacjami wspierającymi rozwój czystej energii oraz postęp techniczny to kluczowe czynniki wpływające na poprawę efektywności energetycznej.
Polacy coraz częściej rozumieją potrzebę budowania domów energooszczędnych, widząc w tym nie tylko korzystny wpływ na środowisko naturalne, ale przede wszystkim własne korzyści finansowe. Lepsze systemy izolacji budynków ograniczają zużycie energii zarówno do ogrzewania, jak i chłodzenia domu. Wzrasta liczba aplikacji membran paroporzepuszczalnych, które eliminują przewiewanie konstrukcji i związane z tym straty ciepła oraz chronią przed wilgocią. ? Przez ostatnie dziesięć lat polski rynek budowlany znacznie się zmienił, wzrosła świadomość konsumentów. Klienci coraz częściej szukają rozwiązań obniżających koszty i wybierają materiały energooszczędne. Rozumieją, że oszczędności, które oferuje firma DuPont, są wymierne i łatwe do policzenia ? podkreślił Robert Dawidowicz, Dyrektor ds. Innowacji w Budownictwie w Europie Środkowej.

Konferencja była też okazją do przypomnienia, iż wyroby firmy zostały zastosowane podczas budowy Stadionu Narodowego. Były to trzy budowlane i konstrukcyjne produkty DuPont, które mają za zadanie zabezpieczyć stadion przez niszczącymi warunkami pogodowymi oraz lokalnym klimatem: geowłóknina Plantex Geoproma, materiał AirGuard Reflective (pełni rolę ochronną i wzmacniającą termoizolację na stadionie) oraz Tyvek Solid (otwarta dyfuzyjnie membrana).

 
 
do góry

 
   
GALERIA
WYDAWNICTWO
REKLAMA
KONTAKT
 
KONTAKT
IMIĘ I NAZWISKO E-MAIL
TREŚĆ

© Copyright 2024, abc-media.pl